PESTOHORN! 16 stk

Disse er så gode:) Spis som de er eller server som tilbehør til suppe eller annet…

10 dl hvetemel

50 g gjær

1 klype salt

100 g smeltet smør/margarin

3,5 dl melk

—–

Pesto

Parmesan

—–

Slik gjør du:

– Ha mel, gjær og salt i en kjøkkenmaskin med eltekrok og bland sammen

– Smelt smør i en kjele og tilsett melk (fingervarmt)

– Ha melkeblandingen oppi de tørre ingrediensene og elt på lav hastighet i ca 10 min

– La deigen heve i ca 45 min eller til dobbelt størrelse

– Del deigen i to deler og kjevle hver del til en stor sirkel

– Bruk en kniv eller pizzadeler og del i 8 «pizzastykker»

– Ha 1 ss pesto og en liten neve parmesan på den bredeste delen av stykkene

– Rull stykkene innover til fine horn

– Legg horna på 2 stekebrett

– Pensle med egg og strø evt på valmuefrø eller sesamfrø

– Stek på 225 grader i ca 12-15 min

About elisabethsbesteoppskrifter

Mitt navn er Elisabeth og jeg er en 4-barnsmor fra Trøgstad. Jeg er ingen kokk, men trives på kjøkkenet der jeg kan koble ut hverdagsstresset litt. Liker godt og prøve ut nye oppskrifter jeg finner (f.eks Trines matblogg, Det søte liv, Passion 4 baking, Fru Timian, Matprat, Krem.no og mange andre nettsteder/blogger). Lager ofte mine egne varianter også lager jeg også mine egne oppskrifter. Her på bloggen vil jeg legge ut alt mulig fra dagens middag, gjærbakst, kaker, desserter og alt annet som jeg syns smaker godt og er verdt å dele:) Jeg er veldig opptatt av at oppskriftene og fremgangsmåtene blir forenklet og at alle kan mestre det! Noen ganger er det helt enkle ting som går raskt i en hektisk hverdag mens andre ganger kan det være mer avansert. Kanskje barna er med å lager noe... Håper det er noe som frister!

Posted on januar 21, 2019, in Gjærbakst. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar